REDACTIONEEL / DISSEMINEERLUST

0 Flares 0 Flares ×

Al wat vaststaat gaat op in rook. Voor iFilosofie waait die revolutionare wind niet minder.

Hoewel we strikt genomen nooit in ‘vaste’ vorm zijn verschenen, simuleert onze Verschijning tot nu toe de vorm van een fysiek tijdschrift, zo niet die van een heus glossy. Aan die vorm zijn wij, net als u, bijzonder verknocht.

Dat neemt niet weg dat iFilosofie sindskort ook verschijnt op en als zijn eigen website, ifilosofie.nl. Niet alleen downloadt u vanaf de site het iBook en de pdf van elk nummer, ook vindt u er per nummer links naar alle artikelen, los van hun inbedding in het blad.

Vooralsnog is het een handig extraatje om onze stukken apart te kunnen (terug)lezen, maar ook delen op twitter, facebook, google+ en linkedin. Geheel naar revolutionair élan ontwaren wij in wat nu nog een bijkomstige en ondersteunende aardigheid is echter een verschijningsvorm met een eigen geldigheid. Of liever gezegd: wij zien in de website meer dan een dienstmaagd voor een digitaal tijdschrift dat de show steelt.

Reden voor ons om vanaf het volgende nummer te experimenteren met een en/en: én het online tijdschrift met het fraaie uiterlijk dat we kennen en waar we van houden, én direct van de website lees- en deelbare ‘inhoud’. Zo hopen we in één klap ons voornemen om maandelijks te verschijnen en meer titels en auteurs te bespreken waar te maken en tegelijk in digitale rook op te gaan, zodat de inhoud van iFilosofie bereikbaarder wordt voor uzelf en, via u, voor anderen.

Voor het zover is verschijnt iFilosofie, aan de vooravond van zijn derde verjaardag, nog één maal in zijn ‘vaste’ vorm, als het prachtig vormgegeven, digitale filosofieglossy dat het is. Ondanks het herhaaldelijk beaamde plan om na de feestdagen af te slanken brengen We u wederom een nummer met de weelderige omvang van een vakantie-editie. Laten we het een pre-verjaardagscadeau noemen, of een glorieuze eclips van wat weldra digitaal zal worden gedissemineerd.

Wij wensen u alle lees- en denkplezier.

Namens de uitgever, redacteuren en vormgevers, Mark Leegsma (hoofdredacteur)

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 0 Flares ×

Reageer